Eerste dagen in Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Leannne Bosch - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Leannne Bosch - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Australie

Blijf op de hoogte en volg Leannne

12 Augustus 2014 | Australië, Sydney

Op het moment dat ik dit schrijf ben ik al 4 dagen in Australie en 6 dagen van huis.

De reis van Amsterdam naar Dubai duurde 6,5 uur maar voor mijn gevoel was het maar 2 a 3 uurtjes omdat ik het grootste gedeelte heb geslapen :). Van Dubai naar Sydney duurde bijna 14 uur. Dat duurde wel erg lang, gelukkig hadden alle stoelen in het vliegtuig een tv scherm op de stoelen, daar kon je films op kijken (heb ik niet gedaan want er was geen ondertiteling) en games spelen. Daarmee kon ik de tijd wel een beetje verdrijven. We hebben 2 keer eten gekregen, de eerste keer was rijst met een sausje. Dat was wel redelijk lekker. En de tweede keer kregen we ontbijt.
Om 5 uur 's ochtends kwam ik in Sydney daar moest ik heel lang wachten op de bus die mij naar het hostel zou brengen. Toen ik eindelijk in het hotel was aangekomen was mijn kamer nog niet klaar dus daar kon ik ook nog niet naar binnen.
In het hostel ontmoette ik een Duits meisje, zij zit ook in het Ultimate Oz week. Met haar heb ik op zaterdag door Sydney gelopen en zijn we naar het Opera House en de Harbour bridge geweest.
'S avonds ben ik vroeg gaan slapen want ik was helemaal moe van het reizen en ik kon nu eindelijk weer in een normaal bed slapen in plaats van een vliegtuigstoel. Uiteindelijk heb ik 12 uur geslapen en dat hielp heel goed.

Op zondag ben ik samen met een Nederlandse jongen (die ook in de Ultimate Oz week zit) naar Bondi Beach geweest. Het was daar nu wel een heel stuk rustiger, heel wat anders dan wat ik op tv had gezien. Daar hebben we toen rondgelopen en gekeken. We hebben niet gezwommen want het water was IJSkoud.
We waren daar heengegaan met de bus, dus wilden we ook weer terug met de bus. Maar geen 1 bus stopte voor de bushalte dus hebben we uiteindelijk een taxi terug genomen naar het hostel.

Maandag is de Ultimate Oz week begonnen. We hebben door Sydney gelopen en hebben een heleboel dingen gezien. 'S avonds zijn we naar een bar geweest met de hele groep, die bestaat uit ongeveer 20 personen. Daar kregen we eten en een gratis drankje.

Vandaag hebben we op een catamaran gevaren langs het Opera House en onder de Harbour bridge en langs meer dingen. We hebben de boot ergens stilgelegd en toen hebben we gebarbequed op het water. Dat was wel mooi want het was gewoon een ijzeren plaat zonder kolen o.i.d.
Het weer was wel redelijk mooi. Iedereen liep wel in een lange broek want het waaide wel hard en de zon scheen niet de hele tijd. Op sommige momenten werd het ook heel erg koud.
Vanmiddag hebben we een bankpas gekregen dus ik kan hier mooi mijn geld gaan verdienen :)

Morgen ga ik naar het basecamp, waar ik 3 dagen blijf. Daar gaan we ook weer leuke dingen doen :). Donderdag ga ik met een 4WheelDrive over sanddunes rijden en we gaan sandboarden. En vrijdag gaan we dolfijnen spotten :D

Deze 3 dagen zal ik dus niks kunnen posten denk ik dus dan moeten jullie even geduld hebben :)

  • 12 Augustus 2014 - 15:29

    Herman En Frea Coes:

    Mooi verslag Lianne,mooi te lezen dat je al zo veel gezellige dingen hebt gedaan en dat het goed met je gaat !! Geniet !! En bedankt dat je ons mee laat genieten van dat mooie Australië groetjes fijne dag,oom Herman en tante Frea

  • 12 Augustus 2014 - 16:15

    Eva Bosch:

    heey,
    ik ben blij dat het goed met je gaat. toen jij ging vliegen had ik de hele nacht zitten piekeren en gedroomd over jou: wanneer ben je in dubai?, wanneer ben je in australie?, heb je een leuke vliegtuig? en dat soort dingen maar ik ben super blij dat het goed gaat.
    xxxxxxxxxxxxxxx Eva

  • 12 Augustus 2014 - 17:03

    Laura:

    Hoi Leanne leuk om weer wat te lezen en die foto's zijn super! Geniet van de volgende dagen en we wachten met smart op je volgende verslag! Knuffel van Alieke en Iris

  • 14 Augustus 2014 - 19:29

    Annie Dekker:

    Mooi verslag Leanne, ben benieuwd wat je de volgende keer weer schrijft en beleefd hebt!! Groetjes ons

  • 14 Augustus 2014 - 22:58

    Marjan Koppelman:

    Ha leanne, super trots op je, wat een lange reis heb je gehad en goed van je dat je zo goed kunt slapen, lekker genieten groetjes uit daarle, het is hier bewolkt maar wel lekker weer.

  • 14 Augustus 2014 - 23:15

    Marieke:

    Ook vanuit Vorden volgen wij jouw super stoere avontuur. En zijn stiekem ook trots op jou en op je ouders ;-) Heel veel plezier daar en als cowgirl mag je straks ook bij ons aan de slag! Groeten van de familie Uilenreef

  • 14 Augustus 2014 - 23:49

    Teresa Dekker:

    Wow! That's a full agenda. Sounds positively fun! Enjoy!

  • 15 Augustus 2014 - 22:25

    Aleida Imhof:

    He Leanne
    Fijn dat ik je zo kan volgen.
    Een mooi verhaal , stoer hoor zo, n avontuur
    Heel veel plezier , en kijk uit naar je verhalen

    Groetjes aleida

  • 18 Augustus 2014 - 14:39

    Riët:

    Hoi Leanne

    wat leuk dat je een reisverslag maakt, zo kunnen we je mooi volgen en lezen wat voor leuke dingen je allemaal meemaakt en ziet . top .

  • 21 Augustus 2014 - 18:51

    Herman En Jannie Koetsier:

    Hoi Leanne

    Wat een uitdaging topie een heel mooi verslag wij blijven je volgen.

    Groetjes Herman en Jannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2015

Weer thuis

03 Juni 2015

Laatste dagen Sydney

29 Mei 2015

6 Day Rock Patrol Tour

22 Mei 2015

Last but not least. Melbourne (3)

07 Mei 2015

Great Ocean Road
Leannne

Actief sinds 02 Aug. 2014
Verslag gelezen: 949
Totaal aantal bezoekers 20238

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2014 - 04 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: