Cowboycursus - Reisverslag uit Kootingal, Australië van Leannne Bosch - WaarBenJij.nu Cowboycursus - Reisverslag uit Kootingal, Australië van Leannne Bosch - WaarBenJij.nu

Cowboycursus

Door: Leanne Bosch

Blijf op de hoogte en volg Leannne

23 Augustus 2014 | Australië, Kootingal

Hier mijn 2e deel van het blog dat ik in deze korte tijd schrijf.
Afgelopen zondag ben ik samen met 2 Zwitserse meiden die ook bij het Ultimate Oz week waren naar Tamworth gegaan met de trein. Een trip de 6 uur duurde.
Op maandag werden we opgehaald door Tim, de leider van de cowboycursus. We gingen naar een tweede hands winkel waar ik nog een vest heb gekocht, want ik had alleen maar een trui en we zouden deze week de hele tijd buiten zijn en het was ook nog erg koud. Daarna moesten we nog ongeveer 1 uur rijden naar Kootingal waar de cowboycursus plaats vond. Daar hebben we een kopje thee gedronken en hebben we kennisgemaakt met de groep (7 meiden) en de begeleiding. Daarna hebben ze ons uitgelegd hoe je een paard moest zadelen en hebben we dat gedaan. Mijn paard heette Swappie. Nadat iedereen haar paard had gezadeld hebben we nog een korte tocht gemaakt door de bergen.
Dinsdag moesten we half 7 opstaan, het was superkoud, ik kwam mijn bed bijna niet uit. Na het eten moesten we onze paard "vangen" maar ze bleven meestal wel gewoon staan en anders moest je er maar net zo lang achteraan lopen tot het paard wel stopte :) Na het vangen moest je je paard borstelen en opzadelen. Daarna hebben we 2 uur een horsemanship gehad waar ik helemaal niks van snapte, maar dat het iets te maken met het paard :D Na de horsemanship hebben we les gehad in het slaan met een "zweep" we leerden hoe je dat ding moest laten knallen. Dat lukte wel erg goed. En we hebben ook leren lassowerpen. Na de lunch hebben we weer een horsemanship gehad en dit was met paard en die snapte ik wel beter want nu legden ze het ook beter uit vond ik zelf. Daarna hebben we een kudde schapen uit de bergen gehaald met de paarden. En toen hebben ze ons uitgelegd hoe je een schaap moet vangen en hoe je kunt checken of het schaap gezond is. Daarna hebben ze nog een schaap geslacht en een paar andere meiden hebben het ook gefileerd. Ik niet, ik vond het wel dubbel want het was interessant om te zien hoe je zo'n hele schaap fileerd en hoe die eruit ziet zonder vel maar ik vond het ook wel sneu want een paar minuten geleden huppelde ze nog vrolijk rond (denk ik).
Woensdag moest ik weer om half 7 opstaan, Het is de hele week dus zo. Na het ontbijt hebben we de schaap in stukken gesneden om later op te eten. Daarna hebben we weer 2 uur een horsemanship les gehad en die was ook weer iets leuker. Daarna moesten we onze lunch klaarmaken en hebben we bovenaan de berg gepicknickd, daar zijn we gelukkig heen gereden met een 4wheel drive. Na die picknick hebben we nog ergens onkruid geplukt die we vervolgens beneden hebben verbrand op het vuur.
Later hebben we nog ergens een hek gerepareerd en dat was ook erg leuk om te doen vond ik zelf. 's avonds hebben we rijst gehad met schapenvlees (van het schaap dat we zelf hadden geslacht), dat vlees was verschrikkelijk vies en het stonk ook nog verschrikkelijk.
Donderdag moest ik samen met een Nederlander de wc's schoonmaken. Iedereen had deze week elke dag een taak en vandaag moest ik dus de wc's schoonmaken. Zij was al begonnen dus ik hoefde uiteindelijk alleen maar de spiegels en wastafels schoon te maken.
Daarna hebben we weer de paarden gevangen en gezadeld en toen hebben we een kudde koeien met kalfjes opgehaald uit de bergen. De hele tocht om ze te halen en naar de boerderij te brengen duurde wel meer dan 2 uur. Op de boerderij hebben we de koeien gescheiden van de kalfjes en hebben we een lassowedstrijd gehouden. Samen met de Nederlander ben ik overgebleven. Logisch, Nederlanders zijn de beste :) . Na de lassowedstrijd hebben ze ons ook uitgelegd hoe je een kalf vangt. En daarvoor heb je echt conditie nodig. Als we een stierkalf hadden gevangen
hebben ze die gecastreerd, een penning door het rechteroor en van het linker oor werd een stukje afgesneden zodat ze wisten dat die gecastreerd was. Nadat we 4 kalfjes hebben gecastreerd hebben we de koeien en kalfjes weer teruggebracht naar de weide.
Vrijdag ochtend kon ik al iets makkelijker opstaan, het ging steeds beter. We hebben de zadels en halsters ingesmeerd met het schapenvet van het schaap dat geslacht was. Daarna hebben we nog een horsemanship gehad en hebben we een kleine kudde kalveren vlakbij de boerderij gevangen en gevoerd. Nadat we de kalveren hadden gevangen zijn we nog in draf en galop geweest met het paard. Ik heb geen flauw idee of ik ook in galop ben geweest maar ik vond dat ik verschrikkelijk hard ging en het hobbelde ook nog heel erg dus ik ging maar een klein stukje hard.
Later op de dag hebben we de kalveren weer terug gebracht en zijn wij ook weer naar Tamworth gegaan.
's avonds zijn we met de hele groep + begeleiding uit eten geweest in Tamworth. Wat erg gezellig was.

Op de boerderij brandde ook de hele tijd een vuurtje, wat wel lekker warm was maar waardoor mijn kleren nu ook naar rook stinken.

Een horsemanship is eigenlijk "kunstjes" doen met het paard. Hoe je het
achteruit, opzij, vooruit, rondjes laat draaien en zo laat doen.

Morgen ga ik naar Cairns met het vliegtuig. Daar wil ik gaan werken (moet ik eerst zoeken) en dan wil ik stinkend rijk worden.

  • 23 Augustus 2014 - 14:42

    Herman And Frea Coes:

    Hee Leanne, Bedankt voor het delen van al je belevenissen van afgelopen week ! Heel leuk en interessant .Zij hebben jullie lijkt mij heel wat geleerd .stoer hoor ! Nu nog stinkend rijk,stinken deed je dus al ,nu nog rijk . Ik denk dat je al een mooi begin hebt om rijk te worden,door al je bijzondere ervaringen !!! Keep going and Enjoy

  • 24 Augustus 2014 - 01:07

    Sue:

    Hoi Leanne - Ik had net een heel verhaal aan je geschreven en toen naar de foto's gaan kijken voor het "verzenden".... en toen.. was ik alles kwijt :(. Wat heb je nu al veel gedaan en beleefd. Ik denk dat ik de gecastreerde kalfjes erger vind dan de lammetjes die later op de BBQ terecht kwamen maar dan vind ik lamsvlees wel erg lekker en dat scheelt :). Jij hebt het over koud maar het ziet er ook behoorlijk nat uit.

    Hier gaat het met Memphis & Tennessee heel goed - ze worden steeds rustiger (zolang ze niet in de buurt van de bak en vloerkleden komen. Nu slapen ze ieder op eigen keuken stoel hier naast mij terwjil ik jou schrijf.
    Ik stuur je snel wat foto's!
    Misschien moet ik je vanaf nu in het Engels schrijven!?
    groetjes Sue

  • 24 Augustus 2014 - 02:51

    Alinda:

    Hey Leanne, leuk om over al je ervaringen te lezen. Schapen en paarden, net als thuis toch? En ook goed te horen dat ze je leren hoe onkruid te plukken, kom maar een keer deze kant op om het te demonstreren, ik heb genoeg in de tuin. Ik hoop dat je inmiddels weer lekker fris ruikt. Veel success met het vinden van werk en met het stinkend rijk worden.

  • 24 Augustus 2014 - 11:06

    Neeltje:

    Ha nicht,

    Klinkt als een ontzettende gave en leuke ervaring. Ik ben blij te horen dat het goed met je gaat. Hopelijk vind je in Cairns snel werk!
    Zet hem op en houd je goed.

    Liefs Neeltje

  • 24 Augustus 2014 - 11:46

    Jeannette:

    Hoi Leanne,

    Wat een prachtige verhalen! En dan die mooie foto"s. Wat een mooi land is het toch.
    Het is leuk om al je verhalen te lezen. De meiden hier vinden het ook hoogst interessant.
    Ze volgen je op de voet.
    Ben benieuwd naar je volgende blog.
    Veel plezier en succes bij het vinden van werk.

    Groetjes.

  • 31 Augustus 2014 - 18:57

    Henny Kamphuis:

    Hallo Leanne

    Al je verslagen gelezen ,heel interesant . Ik wens je veel plezier en hoop dat je gauw werk mag vinden .

    Veel succes gewenst .groeten Henny Kamphuis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Kootingal

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2015

Weer thuis

03 Juni 2015

Laatste dagen Sydney

29 Mei 2015

6 Day Rock Patrol Tour

22 Mei 2015

Last but not least. Melbourne (3)

07 Mei 2015

Great Ocean Road
Leannne

Actief sinds 02 Aug. 2014
Verslag gelezen: 608
Totaal aantal bezoekers 20234

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2014 - 04 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: