GREAT Barrier Reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van Leannne Bosch - WaarBenJij.nu GREAT Barrier Reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van Leannne Bosch - WaarBenJij.nu

GREAT Barrier Reef

Door: Leanne Bosch

Blijf op de hoogte en volg Leannne

28 Augustus 2014 | Australië, Cairns

Ik schrijf deze blog vanuit Cairns. Hier ben ik afgelopen zondag aangekomen met het vliegtuig vanuit Sydney en ik ga vanmiddag weg naar Innisfail met de bus.
Deze dagen heb ik rondgekeken naar werk maar dat kon ik niet vinden of ik moest me bij een organisatie aanmelden en dan moest ik 125 dollar betalen. Maar dat is niet mogelijk want als ik dat zou doen dan kan ik nergens meer slapen.
Gisteren ben ik naar het Great Barrier Reef geweest. Een hele dag met de boot. Ik moest er om half 8 's ochtends zijn. Op de boot hebben we instructies gekregen over van alles. Toen moesten we nog ongeveer 1 uur varen naar het reef toe. Ik dacht altijd dat het reef gewoon aan het strand lag maar dat is dus niet zo....
Bij het reef moesten we onze wetsuit aandoen, schoenen en we kregen daar ook een snorkel en duikbril. Ik ging samen met iemand van de begeleiding in het water want als er dan iets was konden ze mij meteen bereiken. Dat was eigenlijk wel makkelijk want ik moest me gewoon aan zo'n reddingsband vasthouden en de begeleiding sleurde mij dan overal heen. Dus ik kon gewoon de hele tijd met mijn hoofd in het water liggen en ik hoefde niet te kijken waar ik heen ging. Dus dat was wel ideaal en het resultaat daarvan was dat ik ook heel veel foto's kon maken. Ik had zo'n waterdichte hoes gekocht voor om het fototoestel. Ik heb gewoon de hele tijd foto's gemaakt met als resultaat dat ik na zo'n dag en 2-3 uur in het water iets meer dan 600 foto's heb.... :D
De foto's moet ik dus eerst uitzoeken want ik kon niet zo heel goed foto's maken in het water. dus het grootste gedeelte is ook gewoon blauw. Maar op sommigen staat wel een vis of een mooi stukje koraal. De foto's zal ik dus later posten.
Het was wel super mooi om te zien. Sommige stukken koraal waren heel helder van kleur en waren fel. Maar heel veel was ook niet zo fel, de glans was er een beetje af en dat was wel jammer maar nu snap ik ook dat het wordt bedreigd. De vissen die er zwommen waren ook heel mooi. Sommigen "verstopten" zich onder of achter het koraal maar die zag ik natuurlijk wel dus ik heb ze lekker wel op foto gezet.

Dus het Great Barrier Reef is wel echt GREAT.

p.s. even geduld dus voor de foto's. Ik moet ze zelf ook nog allemaal langs gaan.

  • 28 Augustus 2014 - 07:00

    Laura:

    Wauw Leanne wat een super verhalen schrijf je. Gaaf on zo alles te lezen wat jij allemaal beleefd. Suc6 met werk zoeken en genieten van alles!!! Knuffel van de meiden

  • 28 Augustus 2014 - 09:54

    Jennet:

    Wat beleef jij mooie avonturen zeg!super mooi om dat allemaal te beleven.
    Succes met het zoeken naar werk .

  • 28 Augustus 2014 - 19:44

    Jeannette:

    Hoi Leanne,

    Wat heb jij al veel gezien en beleefd in 3 weken tijd. Hartstikke mooi!
    Heb je eigenlijk mooi weer daar? En ben je nog steeds met de groep bij elkaar
    of heeft iedereen zijn eigen weg gezocht?
    Ik ben erg benieuwd naar de foto"s van al dat water en die 3 mooie vissen.

    Groeten uit Haarle

  • 29 Augustus 2014 - 05:01

    Leannne Bosch:

    Hoi Jeanette,

    Hier is het super mooi weer. Veel beter dan in Sydney en Tamworth. Hier kan ik tenminste in een korte broek en hemd rondlopen. Ik ben helemaal alleen (er zijn in het hostel wel mensen natuurlijk) . Wat de anderen van de groep doen weet ik niet.

    Groetjes Leanne

  • 29 Augustus 2014 - 08:55

    Manon - Activity Int.:

    Hoi Leanne!! Wat gaaf zeg!! Supergaaf dat je een waterdichte hoes hebt gekocht voor je camera en dus onder water foto's kunt maken :-) Veel success met je zoektocht naar een baantje! Komt vast goed! Groetjes uit Enschede, Manon - Activity International

  • 30 Augustus 2014 - 03:58

    Hermanfrea Coes:

    Leanne ,wat heb je al weer veel leuks gedaan !! Great barrier reef is volgens ons de mooiste plek waar je kunt snorkelen !!! Dat is niet eens aan anderen uit te leggen wat voor wereld er voor je open gaat als je daar je gezicht in het water steekt en daar aan moois en kleuren ziet !!! Ik hoop dat je snel een super mooie baan vindt !!! Komt vast goed !! Vol verwachting kijk ik al uit naar je volgende verslag met al de avonturen !! Heel veel plezier en succes

  • 30 Augustus 2014 - 11:31

    Sjors Latour:

    Hoi Leanne,
    Als ik je verhalen zo lees heb je het erg naar je zin daar in Cairns en volgens mij is het weer ook een stuk beter daar. Ben benieuwd naar de foto's van het Great Barrier Reef!

    Sjors

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2015

Weer thuis

03 Juni 2015

Laatste dagen Sydney

29 Mei 2015

6 Day Rock Patrol Tour

22 Mei 2015

Last but not least. Melbourne (3)

07 Mei 2015

Great Ocean Road
Leannne

Actief sinds 02 Aug. 2014
Verslag gelezen: 660
Totaal aantal bezoekers 20231

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2014 - 04 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: