Verhuizing en eerste werkweek - Reisverslag uit Innisfail, Australië van Leannne Bosch - WaarBenJij.nu Verhuizing en eerste werkweek - Reisverslag uit Innisfail, Australië van Leannne Bosch - WaarBenJij.nu

Verhuizing en eerste werkweek

Door: Leanne Bosch

Blijf op de hoogte en volg Leannne

21 September 2014 | Australië, Innisfail

Op dit moment zit ik in het hostel Walkabout voor 1 week inmiddels. Ook ben ik al begonnen met mijn eerste werkweek op de bananen farm :)
Vorige week kreeg ik een email van een andere farm die ik een sms had gestuurd met de vraag of ik daar kon werken. We hebben toen een paar keer met elkaar gemaild en ik heb toen de vrouw van de baas ontmoet in een cafe naast de Backpackershack (het vorige hostel). Daar hebben we ook even gepraat zodat alles duidelijk was. Ik kon wel op de boerderij werken maar alleen voor 6 maanden en ik moest ook verhuizen naar Walkabout die 15 minuten van het oude zit. 6 maanden is wel erg lang maar ik heb het wel gewoon gedaan want anders zou ik misschien nog wel 2 of 3 weken moeten wachten voor een andere baan. Daar had ik dus geen zin in dus ik heb het gewoon aangenomen. Zo kan ik wel mooi geld sparen en dan daarna lekker reizen langs de oostkust. Dus ben ik vorige week naar Walkabout gekomen. Deze hostel is ongeveer evengroot. Het is wel schoner en in de keuken hebben ze alle spullen die je nodig hebt om eten te koken. Dat is wel erg fijn want dat hadden ze in het vorige niet. Ik slaap op een gedeelte waar alleen meiden zijn toegestaan, we hebben een eigen badkamer en een mini keuken zonder fornuis enzo. (koken moeten we in de keuken doen). De jongens zijn hier niet toegestaan en die lopen ook niet zomaar binnen. Dat is wel lekker, dan kun je je eigen gang gaan. De managers van deze hostel kan ik ook verstaan, en dat vind ik ook superfijn want dan snap ik tenminste waar ze het over hebben en mis ik de belangrijke dingen ook niet. (de vorige manager kon ik niks van volgen). Op donderdag en vrijdag en zaterdag hebben ze hier ook altijd een "feestje" iedereen drinkt wat (sommigen heel veel) en er is muziek. Op donderdag doe ik daar niet aan mee want dan moet ik op vrijdag werken. Op vrijdag en zaterdag wel en dat is wel gezellig.

Deze week ben ik ook voor het eerst begonnen op het werk. Ik moet 5 dagen in de week werken van 7 tot 4.
Ik ben op dinsdag begonnen want op maandag was er een machine kapot en die moesten ze eerst repareren.
Dinsdag hebben ze me alles uitgelegd wat ik moet doen enzo. Ik moet de bananen die van de takken afkomen in de juiste grootte trossen maken zoals je ze in de winkel ziet.En ik moet ook kijken of de bananen goed zijn. Als er een bruine vlek opzit of zoiets moet ik die er ook afhalen. Daarbij kan ik op het einde van de dag mijn schouders goed voelen. Het is ook werk waarbij je de hele dag staat dus mijn benen en rug doen aan het einde ook wat zeer. Iedereen zegt wel dat je daaraan went dus dat heb ik later dan niet meer :)
Vrijdag hebben we buiten gewerkt, we moesten touwen van de bomen afhalen. Die touwen gebruikten ze als de bomen zouden omwaaien om ze dan vast te binden aan een andere boom zodat die weer recht ging staan. De bananenboom heeft een stam die je eigenlijk kunt vergelijken met de stengel van een bloem alleen dan 1000 keer zo groot ongeveer. De bomen zijn niet zo heel groot. De boom heeft ongeveer een diameter van 25 - 30 centimeter en ze zijn denk ik tussen de 2 meter en 3 meter hoog. Het was wel erg warm, om te doen maar we waren om 12 uur vrij dus dat was wel lekker.
Het is lastig uit te leggen wat ik moet doen als je niet weet hoe het op een bananen farm gaat.

Meer informatie heb ik niet, ik denk ook dat ik nu niet meer zo vaak wat zal plaatsen want ik moet nu gewoon werken en in het weekend doe ik niet zo veel. Alleen als ik iets interessants heb dan zal ik het wel posten.
Wanneer ik weer aan het reizen ben zal ik wel vaker wat plaatsen.


  • 21 September 2014 - 15:39

    HermanFrea Coes :

    Het is weer leuk om je verslag te lezen !!! Wat ben je toch een toffe meid om dat allemaal in je eentje te doen !!! Leuk dat je werk hebt . Het lijkt mij best zwaar,maar alle begin is moeilijk en ik heb het gevoel. dat jij alles kunt,jij hebt een sterke wil ,zo komt vast Allemaal goed !! Wij wensen je het aller beste en veel plezier !!!

  • 21 September 2014 - 16:40

    Jeannette:

    Hoi Leanne.
    Mooi om te lezen dat je werk hebt en een goeie slaapplaats natuurlijk.
    Zo kun je idd mooi sparen voor alles wat je nog wil zien en beleven en ik geloof vast
    dat er nog veel mooie dingen gaan komen.
    Wel zwaar werk, zeg.
    Veel plezier en pas goed op jezelf!
    Groeten uit Haarle

  • 21 September 2014 - 17:57

    Tiny Spoelman:

    Hallo Leanne,

    Leuk om weer wat van je te lezen.
    Dus wat de verhuizing betreft ben je er wel op vooruit gegaan.
    Fijn, want dat is toch altijd weer afwachten.
    Dat het werk zwaar is geloof ik best, maar zal inderdaad wel gaan wennen denk ik.
    Jammer dat je minder gaat schrijven want ik lees je verhalen graag.
    Maar je hebt groot gelijk hoor, je moet ook om jezelf denken en natuurlijk ook genieten!

    Groetjes Tiny

  • 21 September 2014 - 21:28

    Laura:

    Hoi Leanne
    heel veel suc6 in de bananen en we hopen gauw weer wat te zien of te lezen.
    een dikke knuffel voor jou van Alieke en Iris

  • 21 September 2014 - 23:17

    Jessica:

    Heel leuk om over jou 'adventures' te lezen. Je hebt al heel wat mee gemaakt. Knap van jou hoor om dit allemaal te doen. Heel veel success met alles en lekker genieten. Wij genieten met jou mee door jou facebook posts en dit verslag. Ik ga een banaan eten om even met jou mee te leven ;)

  • 22 September 2014 - 14:27

    Johan Halliink:

    Dag Leanne,

    Gefeliciteerd met je aanstelling op de bananenfarm.
    De grote bananenplantages zijn in de omgeving van Babinda net ten noorden van Innisfail, werk je daar?
    Deze plantages hebben heel veel schade geleden door de cycloon Yasi (febr. 2011), zijn de gevolgen daarvan nog te zien?
    By the way, de bananen met een klein bruin vlekje moet je niet weggooien maar breng ze mee voor opa Herman, die eet alles.

    Wij hopen dinsdag 7 okt. te landen in Brisbane, wie weet komen we elkaar nog tegen.

    Groet en nog veel plezier,
    Dinie en Johan Hallink


  • 24 September 2014 - 20:46

    Jennet :

    Hallo Leanne,

    Gefeliciteerd met je baan.
    Wat mooi dat je weer een goed hostel hebt gevonden en dat je de mensen goed kunt volgen.
    Het werk zal eerst wel wennen en zwaar zijn ,maar dat zal na verloop van tijd wel meevallen.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt .Ik wens je veel succes.

    Groetjes tante Jennet

  • 13 Oktober 2014 - 17:47

    Sue:

    Hoi Leanne, bij mij duurt het wat langer :) maar toch een reactie. Ik ben nu weer bij met het lezen van je blogs en heb ook de facebook foto's bekeken. Mooi man! Ik krijg kriebelvoetjes! Half september heb ik mijn vrienden uit Perth WA gezien - zij wisten precies waar Innisfail ligt.
    Ben jij nu over je spierpijn heen? en hoe bevalt het dagelijkse leven daar nu dat je een beetje gesettled bent? Hier gaat het goed met de katjes ... je hebt het verhaal van de brandweer zeker gehoord... volgens mij ook heel Daarle.. ha ha en ik met een rode kop!
    Ik verheug me op de volgende update maar weet dat je minder vaak schrijft nu.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Innisfail

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2015

Weer thuis

03 Juni 2015

Laatste dagen Sydney

29 Mei 2015

6 Day Rock Patrol Tour

22 Mei 2015

Last but not least. Melbourne (3)

07 Mei 2015

Great Ocean Road
Leannne

Actief sinds 02 Aug. 2014
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 20235

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2014 - 04 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: