Laatste blog uit Innisfail :) - Reisverslag uit Innisfail, Australië van Leannne Bosch - WaarBenJij.nu Laatste blog uit Innisfail :) - Reisverslag uit Innisfail, Australië van Leannne Bosch - WaarBenJij.nu

Laatste blog uit Innisfail :)

Door: Leanne Bosch

Blijf op de hoogte en volg Leannne

08 Maart 2015 | Australië, Innisfail

Ik had helemaal niet gedacht dat het zo lang geleden was dat ik voor het laatst een blog heb geplaatst. Hoog tijd dus weer voor een nieuwe.
Met het werken ben ik nu bijna klaar. Ik hoef nu nog maar 1 week en dan ga ik weg hier :) zaterdagochtend vertrek ik :D
Met het werk de laatste weken hadden we erg veel bananen. Het heeft de 2 weken voor mijn verjaardag weer heel veel geregend dus we hadden weer veel bananen. Ik heb een paar weken lang dozen ingepakt. Aan het einde deed ik er 40 in een uur en daar was ik erg trots op. 1 keer moesten we op vrijdag ook een hele dag werken. Nadat we klaar waren met bananen inpakken om 2 uur ofzo regende het heel erg hard. Toen mocht je van de baas ook terug naar het hostel. Toen ben ik om half 3 naar het hostel gegaan met een ander meisje. Een keer had het ook zo hard geregend in de ochtend dat de sloot was overstroomd en dat de auto's op de parkeerplaats allemaal 20-30 cm onder water stonden. Met de lunchpauze was het weer gezakt en was er geen water meer. Vond ik wel cool om te zien allemaal dat het zo snel kon gaan. De Australiërs waren er wel relax onder. Ook wel grappig om te zien dit is allemaal erg normaal voor hen.

1 dag voor mijn verjaardag heb ik een skydive op Mission Beach gedaan. Dat was een super ervaring en helemaal niet eng. Van te voren was ik ook niet zenuwachtig alleen in het vliegtuig weet je wel dat het gaat gebeuren. Het moment dat ik uit het vliegtuig ging dacht ik helemaal niks. Je denkt niks en je voelt niks. Het is wel een heel mooi gevoel tijdens de vrije val en het moment dat de parachute opengaat en je alles heel rustig kunt bekijken. Ik mocht ook sturen, dat is ook erg gaaf om te doen. Het is wel zwaar maar zo cool. De landing gaat eigenlijk wel erg hard. Ik dacht altijd dat je heel rustig aan komt maar dat is niet zo. Je komt heel hard aan zweven en dan glij je een paar meter over het strand (ik ben op het strand geland :D :D) en dan kom je tot stilstand.
Het is een super ervaring en ik raad het iedereen aan om te doen. Het is het geld zeker waard.

Op mijn verjaardag had ik Nederlandse koekjes meegenomen die ik gewoon hier in de winkel heb gekocht. Het waren speculaas koekjes en iedereen dacht dat het kaneel was. Ze kennen geen speculaas.
Na het werk waren er een heleboel mensen in mijn kamer. Die allemaal Happy birthday zongen voor mij. Dat vond ik wel erg leuk en ik was erg verrast. Toen hebben we met mijn kamergenoten nog een stukje taart gegeten. Dat was mijn verjaardag. Een leuke ervaring om dat een keer te doen in korte broek en top en niet in een trui.

In het weekend daarna ben ik in Cairns geweest een dagje. Daar heb ik gekeken voor de east coast en een paar dingen geboekt om te gaan doen. Daar waren ook vleermuizen in de avond. Die waren veel groter dan die wij hebben in Nederland. Ik denk dat de spanwijdte wel 50 cm is.

Gisteren ben ik naar Mission Beach geweest met zo ongeveer 40 anderen van het hostel. Ik zat met 7 andere meiden in de auto daarheen. We hebben eerst rondgereden en daarna een lunch /diner om 3 uur. Dat was erg lekker. En toen hebben we de nacht doorgebracht op het strand in een tentje. En vanmorgen waren we weer terug :)

Ik hoef nu dus nog maar 1 weekje te werken. Dan ga ik de east coast reizen naar Brisbane. Ik ga onderweg naar de Townsville, Whitsundays, Rockhampton, Fraser Island, Noosa, Brisbane en Byron Bay. Dat ga ik in mijn eentje doen en ik reis met de bus.
Daarna wil ik naar Melbourne gaan maar dat kan ook nog veranderen op het laatste moment :)

  • 08 Maart 2015 - 22:57

    Frea Coes :

    Hi Leanne,Zo leuk om jou verslag weer te lezen

  • 09 Maart 2015 - 13:52

    Manon - Activity Int.:

    Hoi Leanne!! Eindelijk weer een verslag :-) Leuk om te lezen zeg. Zal gek zijn om Innisfail te verlaten, kan me voorstellen dat je wel zin hebt in het rondreizen. Je route klinkt supergaaf. Ga er lekker van genieten, heb je verdiend na al die maanden hard werken! Groetjes uit het zonnige Enschede, Manon - Activity International

  • 11 Maart 2015 - 10:02

    Jeannette:

    Hoi Leanne,

    Allereerst nog (beetje laat) gefeliciteerd met je verjaardag. Idd weer eens iets anders: je verjaardag
    vieren in korte broek.
    Jouw avonturen worden steeds spannender. De foto's van je skydive zijn erg mooi geworden. Je kunt
    zien dat je geniet!
    Heel veel plezier op je reis langs de oostkust en goed op jezelf passen.

    Groeten uit Haarle

  • 16 Maart 2015 - 16:08

    Rianne:

    Rianne

  • 16 Maart 2015 - 16:09

    Rianne:

    hoi Leanne, leuk om weer n verslag te lezen...fijne tijd nog...groetjes van de smildes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Innisfail

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2015

Weer thuis

03 Juni 2015

Laatste dagen Sydney

29 Mei 2015

6 Day Rock Patrol Tour

22 Mei 2015

Last but not least. Melbourne (3)

07 Mei 2015

Great Ocean Road
Leannne

Actief sinds 02 Aug. 2014
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 20236

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2014 - 04 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: