Fraser Island - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Leannne Bosch - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Leannne Bosch - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Door: Leanne Bosch

Blijf op de hoogte en volg Leannne

28 Maart 2015 | Australië, Frasereiland

Dinsdag middag was ik in Hervey Bay. Toen ben ik naar het hostel gegaan.
In de middag moesten we ons al verzamelen bij de receptie voor informatie en we hebben boodschappen gedaan voor de 3 dagen op Fraser Island.
Op woensdag morgen moesten we al om 6 uur klaar zijn. We hebben toen een dvd gekeken over hoe je op het strand en in de duinen moet rijden met een 4Wheel drive. Ik mocht daar helaas niet in rijden want daarvoor moet je 21 zijn.
We zijn eerst met de ferry gegaan. Dat duurde ongeveer een halfuurtje.
Op Fraser hebben we eerst lang gereden. Een uurtje ofzo voordat we bij Lake Birrabeen kwamen. Dat zand daar was net zo wit als op de Whitsundays en het water was ook helder. Na Lake Birrabeen zijn we naar Lake Wabby gegaan. Een groene meer. We moesten eerst 2,3 km lopen door de duinen en bos voordat we daar kwamen. Dat was door zacht zand en op en neer dus wel zwaar. In het meer zaten van die kleine visjes. Als je stilzat kwamen ze bij je en hapten ze in je. Dat was wel een raar gevoel.
Na Lake Wabby zijn we naar onze campsite gegaan waar we 2 nachten hebben geslapen. We hebben in de avond een bbq gehad. Met het groepje waarbij ik in de auto zat hebben we een broodje hamburger gehad.
We sliepen allemaal in een tent op zo'n dun matje dat voor geen meter ligt. In de avond ben ik al voor 10 uur gaan slapen want ik was heel erg moe na die dag.
Donderdagochtend was iedereen weer vroeg op. Voor 8 uur allemaal. We hebben toen ontbeten en we zijn naar Eli Creek gegaan. Een beekje met ijskoud water maar wat wel lekker is. Toen zijn we naar het Maheno Shipwreck gegaan. Een groot oud wrak van een schip die op het strand ligt. Het is helemaal verroest en weggezakt in het zand. Er is nog maar een klein stukje waarop hout ligt. Het ligt er al ongeveer 80 jaar als ik het goed heb begrepen.
Na het wrak zijn we naar de Champagne Pools geweest. Een minimeertje dat naast de zee ligt. Daar komt steeds het zeewater over de rotsen in de pool. Daar zag ik een pootafdruk van een Dingo. De Dingo's zelf heb ik niet gezien.
Na de Champagne Pools zijn we naar Indian Head gegaan. Een plek op de berg waar je 360 graden rond kunt kijken. Erg mooi. Aan een kant was de zee en aan de andere kant de strand en duinen.
Toen we weer terug gingen naar de campsite tegen de avond zijn we nog langs Eli Creek gegaan zodat we het zoute water van ons konden afwassen. Eli Creek is zoet water.
Bij de Campsite hebben we weer gebbqued. Nu hadden we worstjes en maïs.
De volgende dag wilde ik mijn apparaten weer in doen maar ik kon ze nergens vinden. Ik denk dat ze in het zand zijn gevallen en nu zijn ze foetsie. Gelukkig zijn ze verzekerd dus over 2 weken heb ik weer nieuwe apparaten :) Dus 2 weken lang hoor ik niks maar dat overleef ik wel. Het is lekker rustig zo.
Die dag zijn we naar Lake Mckenzie gegaan en later weer naar Lake Birrabeen waar we hebben gelunched en weer terug zijn gegaan naar de Ferry.
Soms was het rijden in de duinen en op het strand heel erg hobbelig. Het was goed dat we de gordels om hadden anders waren we door de hele auto doorgevlogen. Het was wel supergaaf om mee te maken en ook heel erg mooi om te zien.
Tegen 5 uur waren we weer terug in het hostel. Toen heb ik samen met 9 anderen een pizza gegeten in de avond.
Zaterdag ochtend ben ik met de bus naar Noosa gegaan. Een rit van 5 uur..

Op Fraser waren de hele tijd veel borden met waarschuwingen voor Dingo's. Dat. ze er veel waren en dat ze gevaarlijk waren. We mochten absoluut geen eten achter laten want dan zouden ze de mens associëren met voedsel en dan zouden ze gewend raken aan de mens. Dat wilden ze voorkomen. Als je afval had moest je dat de hele tijd meenemen. Er waren geen prullenbakken. Zelfs sigarettenpeuken moest je ook meenemen. Dit alles zorgde er wel voor dat het een schoon en net eiland was.
De Dingo's heb ik dus helaas niet gezien. Ik dacht dat de kans wel groot was daarop door al die borden. Maar dat was dus niet zo...

  • 29 Maart 2015 - 12:29

    Tante Anja:

    Wat ziet het er allemaal prachtig uit, Leanne, super mooie foto's. geniet d'r van meissie.

  • 29 Maart 2015 - 17:45

    Sue:

    Hoi Leanne - wat een reis en wat schitterende foto's :) Ik heb net alle verslagen na Magnetic Island in een keer gelezen. Klinkt fantastisch. Dank dat je verslagen en foto's post. gr Sue

  • 29 Maart 2015 - 19:34

    Herman En Frea Coes:

    Heel leuk

  • 30 Maart 2015 - 10:04

    Wilma:

    jee leanne wat een avontuur deze hele trip, mooi om je zo te volgen, jammer van de dingo's maar ach... Het zijn maar honden

  • 01 April 2015 - 14:31

    Margreet:

    Hoi Leanne, wat een geweldige avonturen beleef jij zeg! Al vaak eens deze site op willen zoeken, maar kwam er nooit van. Vanmorgen je moeder gesproken en daar hadden we het over je. Nu maar even de site opgezocht. Erg leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt daar. Veel plezier nog, geniet ervan! Groetjes vanuit een stormachtig Daarle ☔️☁️

  • 05 April 2015 - 11:10

    Hallink:

    Hallo Leanne,

    In jouw verslagen reizen we een beetje met je mee, we hebben de oostkust van Australie al 6 x bezocht en kennen de streek aardig.
    Oktober j.l zijn we nog 5 weken bij onze zoon, aan de Sunshine Coast geweest .
    Australie is een prachtig land, je onderneemt ook veel en hebt straks veel te vertellen, een geweldige ervaring voor je en iets om nooit te vergeten.

    Nog heel veel plezier gewenst de rest van je reis en h.groeten van Dinie en Johan Hallink (Nijverdal).

  • 05 April 2015 - 22:04

    Aleida :

    Hoi leanne
    Wat gaaf wat je allemaal ziet en beleeft.
    Ook weer heel leuk om te lezen ,en wat een prachtige foto,s
    Blijf je reisverslagen graag lezen
    Heel veel plezier bij je verdere rondreis

    groeten uit Nijverdal
    Aleida

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Frasereiland

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2015

Weer thuis

03 Juni 2015

Laatste dagen Sydney

29 Mei 2015

6 Day Rock Patrol Tour

22 Mei 2015

Last but not least. Melbourne (3)

07 Mei 2015

Great Ocean Road
Leannne

Actief sinds 02 Aug. 2014
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 20232

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2014 - 04 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: