Noosa, Gagaju bushcamp - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Leannne Bosch - WaarBenJij.nu Noosa, Gagaju bushcamp - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Leannne Bosch - WaarBenJij.nu

Noosa, Gagaju bushcamp

Door: Leanne Bosch

Blijf op de hoogte en volg Leannne

30 Maart 2015 | Australië, Noosa Heads

Na Fraser ben ik met de bus naar Noosa gegaan, dat duurde 5 uur. In de bus keek ik alvast naar welke hostels er waren in Noosa, ze waren bijna allemaal volgeboekt dus ik was al bang dat ik op straat moest slapen.. Gelukkig was er nog 1 hostel met 1 plekje. Dus die was mooi voor mij :)
Het weekend was ik in Noosa, daar heb ik niet zoveel gedaan. Een beetje rondlopen en kijken wat er allemaal was.
Maandagochtend ben ik met een busje opgehaald om naar het Bushcamp te gaan. Voordat we daar kwamen hebben we eerst nog boodschappen gedaan. We moesten eten kopen voor 3 dagen. Dat heb ik samen gedaan met een ander meisje die daar ook was. Dat was iets makkelijker.
Bij het kamp wat midden in het bos stond hebben we eerst een rondleiding gehad. De eerste nacht sliepen we in een kamer. Dat was met stapelbedden alleen lag er geen matras in maar een soort hangmat. Het was wel lekker liggen daar. Op maandag avond heb ik nog 5 Duitsers weer gezien. Zij waren ook in Innisfail in hetzelfde hostel als ik. Dat was wel heel toevallig want we wisten niet van elkaar dat we daar heen gingen. Die avond heb ik toen met hun samen gezeten en geklets wat erg gezellig was.
Op dinsdag gingen we kanoen. Ik zat samen met 2 andere jongens in een kano. We waren met 18 mensen, dus 6 kano's. We hebben eerst 5 km heen gevaren en toen weer 5 km terug. Halverwege hebben we gelunched en een uurtje gepauzeerd. Toen we weer terug gingen hing er ook een touw aan een boom boven het water. Daar kon je mooi vanaf springen en zweven aan het touw. Het moment dat je moet springen is wel een beetje spannend. Want het was best hoog. Maar wanneer je aan het zweven bent is het een machtig mooi gevoel. Heeel gaaf.
Op de heenweg waren er ballen op het water van piepschuim ofzo. Daar zaten fuiken onder. Ik heb er toen samen met de jongens van mijn kano 1 omhooggehaald om te kijken wat erin zat. Er zat een krab in. 1 van de jongens heeft die er toen uitgehaald en weer in het water gegooid nadat de krab hem had gebeten/geknepen :D .
Toen we weer terug gingen hebben we weer een fuik omhooggehaald en de krab die daarin zat hebben we toen meegenomen in een ton waar we de spullen in konden doen om te zorgen dat het droog bleef.
Ik weet niet wat ze met de krab hebben gedaan op het kamp. Dat snapte ik niet helemaal.
Het was wel zwaar om weer terug te varen. we waren om half 10 ongeveer weggegaan en tegen half 3 waren we weer terug.
Dinsdagnacht moesten we in een tent slapen. Dat heb ik samen gedaan met 2 andere meisjes. we sliepen op een slaapmatje en ik was blij dat ik een slaapzak had. Dat hadden de andere 2 niet en die hadden het koud. En ik heb best lekker geslapen daar, want ik had het wel warm.
In de morgen was een groot gedeelte van de tent nat. Want het had die nacht de hele tijd geregend dus dat was niet fijn. Toen zei de vrouw van de baas dat ik de volgende nacht in de kamer mocht slapen :)
Woensdag regende het ook de hele tijd dus ik heb die dag niks gedaan. Je kon wel kano varen maar dat wilde ik niet in de regen. Dus heb ik de hele dag een boek gelezen.
In de avond waren er 5 Nederlanders gekomen. Met hun heb ik toen de avond doorgebracht. Wat ook erg leuk was.
Donderdagmorgen ben ik weer terug gegaan naar Noosa. Daar heb ik toen gewinkeld.Die middag. Toen was het weer mooi weer.
En vrijdag ben ik naar Brisbane gegaan met de bus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2015

Weer thuis

03 Juni 2015

Laatste dagen Sydney

29 Mei 2015

6 Day Rock Patrol Tour

22 Mei 2015

Last but not least. Melbourne (3)

07 Mei 2015

Great Ocean Road
Leannne

Actief sinds 02 Aug. 2014
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 20240

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2014 - 04 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: