Great Ocean Road - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Leannne Bosch - WaarBenJij.nu Great Ocean Road - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Leannne Bosch - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road

Door: Leanne Bosch

Blijf op de hoogte en volg Leannne

07 Mei 2015 | Australië, Warrnambool

Vorige week donderdag heb ik samen met 2 andere jongens een auto gehuurd. Met hun 2 en nog 2 anderen gaan we de Great Ocean Road doen. De weg tussen Melbourne en Adelaide langs de kust.
Donderdag middag zijn we weggegaan. We hebben eerst de 2 andere jongens opgehaald. Dus zijn we met 4 jongens en 1 meisje...
We hebben eerst een tent enzo gekocht zodat we in de nacht kunnen slapen. Diezelfde dag zijn we naar Geelong gereden. Daar hebben we gekampeerd op een parkeerplaats. Ik heb in de auto geslapen samen met een andere jongen. Hij op de passagiersstoel en ik op de bestuurdersstoel. De andere 3 jongens hebben in de tent geslapen.
We hebben toen om 11 uur ongeveer nog ons diner gehad. Dat hadden we klaargemaakt op de bbq. Hier in Australie heb je heel veel bbques buiten die je gewoon kunt gebruiken.
Vrijdag ochtend zijn we weer weggegaan. We zijn toen naar Apollo Bay gereden. Onderweg zijn we een paar keer gestopt bij mooie dingen enzo, ook hebben we toen wilde koala's gezien. Normaal slapen koala's zo ongeveer de hele dag. Alleen vandaag was er toevallig 1tje die net van bovenin de boom naar beneden ging, naar de onderste tak van de boom. Erg leuk om te zien.
Die avond hebben we gekampeerd bij Bimbi park, een camping tussen de bomen waar koala's slapen.
Zaterdag zijn we naar Triple Falls gereden. Ik heb toen ook gereden, erg cool om te doen want dit was in de bergen. Daar moest je wel rekening mee houden want als je van de berg af ging moest je juist de rem intrappen en niet het gas en andersom ook. Omhoog de berg op moet je meer gas geven. De weg naar de Triple Falls was ook erg bochtig maar dat vond ik wel erg leuk. Het was ook geen probleem om met het stuur aan de andere kant te rijden. Dat is voor mij nu heel normaal. Als ik eraan denk hoe het in Nederland is raak ik in de war. Ik heb geen idee meer hoe dat is.
Bij de Triple Falls hebben we een uurtje gelopen langs de watervallen. Het was erg mooi om te zien allemaal. Na de Triple Falls zijn we naar de Twelve Apostels gereden. Dat zijn een paar rotsen die in het water staan. Eerst waren het er 12 maar nu zijn het er nog maar 6 of 7. De zon ging op dat moment ook onder dus dat was ook erg mooi om te zien.
Die avond zijn we naar Warrnambool gereden. Daar hebben we Fish and Chips gehad. Toen zijn we verder gereden naar Port Fairy, daar hebben we weer gekampeerd.
Zondag zijn we naar Freshwater Lake gegaan. Daar hebben we knoflookbrood warm gemaakt boven een vuurtje. Ik had een stukje aan een stok gedaan en die was toen lekker knapperig geworden. Toen zijn we naar Wannon Crossing gegaan en daar hebben we weer gekampeerd. Er stond een ouder stel naast ons, zij hadden een vuurtje gemaakt en daar konden we ons goed warm houden.
Maandag zijn we naar de Gramphians geweest. Dat zijn bergen. Daar hebben we eerst 2,1 km omhoog gelopen/geklommen en ook weer naar beneden. Dat was allemaal wel erg zwaar maar het was het uitzicht zeker wel waard. Dat was supermooi en je kon ook heel ver kijken. Diezelfde avond hebben we ook een hotel geboekt. Want we wilden allemaal weer een keertje goed slapen want het was in de nachten erg koud en niet zo heel comfortabel. Dat was heeel lekker die nacht. Ik had een tweepersoons bed voor mijzelf. Die had ik mijzelf toege eigend :D
Dinsdag heb ik ook weer gereden. Dat was gewoon ongeveer 180 km alleen maar rechtdoor op een rechte weg. Je mocht er 110 dus dat reed wel lekker. Af en toe kwam je door een dorpje. Onderweg hebben we ook nog witte kangaroes gezien. Wel gaaf. In de avond hebben we toen pizza gegeten bij Domino's .
Donderdag ochtend zijn we met de ferry naar Kangaroo Island geweest. Een eiland onder Adelaide. De rit met de Ferry duurde ongeveer 45 minuten. Op Kangaroo Island zijn we eerst naar een vuurtoren geweest. Daar hebben we eventjes gekeken en toen zijn we naar Seal Bay gereden. De weg was niet overal van asfalt dus we moesten rustig rijden. Soms een heel gehobbel. Bij Seal Bay waren we precies op tijd. We waren daar om kwart over 4 en op die tijd is de laatste entree. Daar hebben we zeehonden gezien een stuk of 20-30 zeehonden. Er waren er ongeveer 10 die een jonkie hadden. Dit was naast de zee en het waaide daar heel hard. Dat maakte het wel koud. Daarna zijn we naar de baas gegaan waar 1 van de jongens gaat werken. Daar hebben we eten gekregen en ook geslapen. Ik heb geslapen in een caravan. Ik had mijn slaapzak om en nog een andere deken maar het was nog steeds erg koud.
Donderdag morgen ben ik weer met de Ferry terug gegaan. Toen ik weer op het vaste land was ben ik met de bus naar Adelaide gegaan. Daar heb ik toen even op de markt gelopen en toen verder niets gedaan want ik was erg moe. In de avond ben ik toen weer terug gevlogen naar Melbourne.

Het was wel een superleuke ervaring waar ik ook heeel veeel mooie dingen heb gezien. Ik vond het alleen soms jammer dat we in de ochtend heel laat weg gingen. Meestal pas rond 11 uur of nog later. Daardoor waren de dagen een beetje korter want om 5 uur was het al donker. Als we 10 uur weggingen ofzo konden we meer zien.
Het was ook niet erg dat ik het enige meisje was. Heeft soms ook wel lekker voordelen. De auto die we hadden was in felle kleuren gespoten. Daardoor kregen we heel veel bekijks wanneer we ergens langs kwamen of stopten. Je zag de mensen gewoon kijken naar onze auto. Dat was wel grappig.

  • 08 Mei 2015 - 12:38

    Tiny:

    Hoi Leanne,

    Wat weer een verhaal zeg. Heel gezellig om te lezen, Ik zie er dan ook altijd weer naar uit.
    Aan ondernemingsgeest ontbreekt het je niet. Daar heb ik echt heel veel waardering voor.
    V.w.b. het rechts rijden in Nederland dat went zo weer hoor.
    Hoe lang ben je nog in Australie? Blijven genieten hoor!

  • 08 Mei 2015 - 16:19

    Herman En Frea Coes:

    Super

  • 08 Mei 2015 - 21:20

    Aleida :

    Gaaf hoor ...Leanne

  • 09 Mei 2015 - 11:15

    Jeannette:

    Hoi Leanne,

    Prachtig!! Wat een mooie foto's en wat een leuke verhalen.
    Ik vind het prachtig om te lezen dat je je zo goed red. Jij schrikt
    nergens voor terug.
    Nog een paar weekjes en dan ben je weer in Nederland.
    Geniet er nog van!!

    Groeten uit Haarle

  • 24 Mei 2015 - 22:08

    Sue:

    Hoi Leanne - ik heb net weer een hele serie van je verslagen gelezen. Boeiend! Het is ook zo mooi daar... ik krijg er kriebelvoeten van :). Ben je ooit bejaarde backpackers tegengekomen??! Ik hoorde van Karin dat je naar Alice Springs gaat en naar Ayers Rock maar misschien ben je daar al. Ik verheug me op jouw verslag daarover maar misschien hoor ik dat van jou zelf.
    groetjes Sue

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Warrnambool

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2015

Weer thuis

03 Juni 2015

Laatste dagen Sydney

29 Mei 2015

6 Day Rock Patrol Tour

22 Mei 2015

Last but not least. Melbourne (3)

07 Mei 2015

Great Ocean Road
Leannne

Actief sinds 02 Aug. 2014
Verslag gelezen: 614
Totaal aantal bezoekers 20227

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2014 - 04 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: