6 Day Rock Patrol Tour - Reisverslag uit Yulara, Australië van Leannne Bosch - WaarBenJij.nu 6 Day Rock Patrol Tour - Reisverslag uit Yulara, Australië van Leannne Bosch - WaarBenJij.nu

6 Day Rock Patrol Tour

Door: Leanne Bosch

Blijf op de hoogte en volg Leannne

29 Mei 2015 | Australië, Yulara

23 mei werd ik om half 7 opgehaald bij het hostel waar ik was. Voor een tour naar Alice Springs. We waren met zijn 9en, 6 Duitsers 2 Nederlanders en 1 Portugees. We hebben eerst een paar uur gereden. Rond 10 uur kwamen we bij een winery. Daar hebben we wijn geproefd en kregen we hapjes. Het was leuk om te proberen maar ik vond het niet zo heel bijzonder. Het duurde hooguit een half uurtje.
In de middag hebben we gelunched in het park. En in de middag hebben we een uurtje gewandeld in Art Remarkable park. We hebben toen we daarheen reden kangaroes gezien en emu's.
Die avond hebben we in een motel geslapen, als diner hadden we noodles gemaakt in een hele grote wokpan.
Zondag moesten we half 6 opstaan. We hebben eerst een. Stuk gereden en rond 8uur hebben we ontbeten. Onderweg zagen we soms een roofvogel. De spanwijdte was wel 2 meter denk ik. We zijn ook een keer gestopt bij een salt lake. Een hele grote meer met alleen maar zout. Nu was er geen water dus was hetheel erg wit. Het leek wel ijs.
Tegen de avond kwamen we in Cooper Pedy aan. Daar zijn we naar een mijn geweest. Met allemaal opalen. We hebben een filmpje gezien over hoe ze de opalen hebben ontdekt. Zo'n 1000 jaar geleden. Het zijn edelstenen die veranderen van kleur in het licht. Heel erg mooi en heel erg duur. 2 speldenknoppen is 15 dollar. Er was er ook 1 net zo groot als de top van de duim en die was 10.000 dollar...... Heeeeeeeeeeel erg duur.
In de avond hebben we pizza gehad en hebben we een man bezocht die kangaroes verzorgd. Gewonde kangaroes of weesjes. Hier in Australië als je een joey (baby kangaroe) vind moet je die meenemen en verzorgen. Je mag het niet achterlaten.
In de avond hebben we in een bunkhouse geslapen. Het zat in de bergen.
Maandag was het weer vroeg. We moesten er om 5 uur uit. We zijn toen die dag van Cooper Pedy naar Uluru gereden. Onderweg zijn we soms gestopt om de benen te strekken en wat te eten.
In de avond kwamen we bij onze camping aan. We kregen een matras met een hoes omheen die water en wind dicht is. We hebben toen gebbqed en bij het vuur gezeten.
Dinsdag zijn we half 7 weg gegaan. We hebben de zonsopgang gezien bij Uluru. In de zomer komt het van achter de rots op maar nu ernaast. Het was nog steeds erg leuk en mooi om te zien.
Daarna zijn we naar de Kata Tjuta gegaan. Een gebergte 50 km van Uluru vandaan. Daar hebben we 10,6 km gelopen tussen de bergen. Heel erg mooi en interessant.
Als lunch hebben we een broodje hamburger gehad en daarna zijn we naar Uluru gegaan. En hebben we de mala walk gedaan. Dat was ongeveer 2 km. In de avond hebben we de zonsondergang gezien met wat snacks.
Die avond hebben we ook onder de sterren geslapen. Dat was lekker. Niet koud en in de nacht heb ik een paar keer de sterren gezien. Eerst hadden we wel een vuurtje maar dat was een kleintje en die ging later uit.
Woensdag hebben we rond Uluru gelopen. 10,6 km en ook heel erg mooi. We waren om 7:20 am daarmee begonnen en om 10 uur waren we weer terug. Toen was het al heel erg warm dus als we pas om 10 uur waren begonnen was het te warm geweest. We hebben toen pannenkoeken gehad daarna en toen zijn we weggegaan Onderweg zijn we ergens gestopt en hebben we gezocht naar een bush tucker. Een witte dikke rups die leeft in de holle wortel van een bepaalde boom. Dit is belangrijk voedsel voor de aborginals. We hebben er 3 gevonden. Die hebben de anderen opgegeten. Dat wilde ik niet. Zij vonden het allemaal wel lekker. Het was niet vies ofzo.
5uur kwamen we in Kings Canyon campground aan. En daar hebben we heerlijke tacos gehad. We hebben de zonsondergang gezien met een regenboog. Supergaaf. En in de avond hebben we weer onder de sterren geslapen.
Donderdag was het weer half 6Toen zijn we naar Kings Canyon gegaan. Daar hebben we een 6 km loop gedaan. Het eerste stuk was heel erg stijl en ook erg zwaar. Boven aan was het redelijk vlak en hebben we daar gelopen. Het was supermooi om te zien en het uitzicht was ook heel erg mooi. De rotsen waren rood en dat was supermooi om te zien.
De wandeling duurde ongeveer 3 uur. We hebben toen ergens gelunched en om 5uur waren we in Alice Springs. We zijn weggebracht naar ons hostel en daar heb ik rijst gehad dat nog over was van de trip en heb ik op een Didgeridoo geblazen. Een muziekinstrument van de Aborginals. De man die daar les in gaf kon het wel goed. Dat klonk wel mooi. Hij kon hard zacht en verschillende tonen. Ik kon het niet zo heel goed. Gewoon 1 toon.

De Aborginals zijn eigenlijk gewone mensen. Ik dacht dat ze in leren broekjes liepen en met speren. Maar ze hebben normale kleren aan. T-shirt en spijkerbroek. En sommigen hebben schoenen en andere niet. Het gezicht van hun heeft ook iets kenmerkens. Ze hebben allemaal hetzelfde gezicht. Een beetje hoekig en het kapsel is ook hetzelfde, de ogen zijn een beetje hol en zitten naar achteren. Ze rijden ook allemaal auto en als ze niet in een auto zitten lopen ze. Overal waar je keek waren wel aborginals.
De tour vond ik wel leuk. Het was jammer dat er zoveel Duitsers waren want zij praten de hele tijd Duits met elkaar en hun Engels is niet zo heel goed. Dus je kunt moeilijk praten met hun. Met de Nederlandse had ik wel leuk contact. We konden soms gewoon in het Nederlands praten. Dan verstonden de anderen ons niet.
De omgeving enzo was supermooi. Het was allemaal outback met af en toe een plaatsje of een tankstation. De leider was ook heel goed. Hij wist heel veel en kon veel vertellen. Hij was ook goed te volgen en Dat was erg fijn.

• 29 Mei 2015 - 19:57

Herman En Frea Coes :

Weer mee genoten van je mooie belevenissen.schrijf je al de belevenissen van elke dag ook voor je zelf op,zo dat je over jaren weer al je avonturen vers voor de geest kunt halen ? Of ga je er een leuk boek over schrijven als je terug in Holland bent ? Dan wil ik het boek van je kopen !!! Groetjes

• 31 Mei 2015 - 23:28

Sue:

Ik heb ook weer van jouw verslagen genoten en begin net als alle Boschies het spannend te vinden want je bent nu heel gauw weer hier... en met nog meer verhalen en foto's. Ik verheug me erop. groetjes en tot heel gauw Sue