Townsville en Magnetic Island - Reisverslag uit Townsville, Australië van Leannne Bosch - WaarBenJij.nu Townsville en Magnetic Island - Reisverslag uit Townsville, Australië van Leannne Bosch - WaarBenJij.nu

Townsville en Magnetic Island

Door: Leanne Bosch

Blijf op de hoogte en volg Leannne

16 Maart 2015 | Australië, Townsville

Nu ben ik dus helemaal klaar met werken in Innisfail. De laatste week was wel raar want dan besef je wel dat je weggaat. Toen besefte ik ook wel dat ik het ging missen. Het waren superleuke 6 maanden en ik heb er veel meegemaakt en veel geleerd.
Voor iedereen die daar werkte had ik een Mars of Snickers meegenomen en voor de baas en zijn vrouw een kaart met stroopwafels. De andere mensen die daar werkten vonden het ook jammer dat ik wegging. Op vrijdag toen ik klaar was om 12 uur was de baas er even niet. Hij stuurde mij later op de dag een sms of hij langs kon komen om toch nog even afscheid te nemen. Toen is hij langsgekomen op het hostel. In de avond zijn er 2 andere backpackers van het werk langsgekomen om mee te feesten op het hostel. Dat was ook erg gezellig. Heel veel mensen hebben toen ook in een boekje geschreven die ik gebruik om andere mensen in te laten schrijven die ik ontmoet tijdens mijn reis zodat ik een leuke herinnering heb voor later.

Zaterdagochtend ben ik toen met de Greyhound bus naar Townsville gegaan. Chris een jongen van het hostel en die ook op mijn farm werkt heeft mij toen naar de busstop gebracht met de auto. Dan hoefde ik niet te lopen. De busrit duurde ongeveer 5 uur. Onderweg zijn we nog ergens een half uurtje gestopt zodat je eruit kon en wat kon eten en je benen kon strekken. Tegen 2 uur was ik toen in Townsville. Daar ben ik naar een hostel gegaan en toen heb ik nog wat rondgelopen in Townsville om te kijken hoe dit plaatsje was.
Op zondagochtend ben ik toen met de ferry naar Magnetic Island geweest.
Daar ben ik naar Koala sanctuary geweest. Daar heb ik een krokodil, leguaan, slang, papegaai, schildpad vastgehouden. Dat was wel een leuke ervaring. De slang voelde wel heel raar aan in het begin. Die bewoog de hele tijd dus dat kon je erg goed voelen. De krokodil was een baby, hooguit 30 cm lang ofzo. Dus nog niet zo heel eng :)
Ik heb er ook een Wombat, Kaketoe en een koala gezien. Bij die Koala sanctuary had ik een rondleiding gekregen waar ik die dieren allemaal heb gezien en vastgehouden. In het groepje van de rondleiding zat ook een dove vrouw uit Duitsland. Dat was wel erg toevallig en leuk. Na de rondleiding hebben we toen samen gelunched en zijn we door de bergen gelopen naar afgelegen strandjes. Het was soms wel zwaar om te doen want soms moest je wel redelijk stijl klimmen maar het uitzicht was het allemaal waard.
Rond een uur of 6 hebben we toen allebei 2 ijsjes gehad en hebben we de zon achter de bergen zien gaan. Daarna zijn we naar Geoffrey bay geweest waar we rock wallaby's hebben gezien. Die waren mensen wel gewend dus je kon wel heel dichtbij ze komen. Je kon ze niet aanraken, zo dichtbij kwamen ze niet. Maar je kon wel leuke mooie foto's maken van ze.
In de avond heb ik toen weer de boot terug genomen naar Townsville en vanmorgen ben ik daar weggegaan. Toen ben ik met Hanna (die dove vrouw) samen naar Airlie Beach gereden. Dat duurde ook ruim 4 uur.
Morgen ga ik 2 dagen en 2 nachten op een boot zeilen op de Whitsundays :D

  • 16 Maart 2015 - 13:04

    Jeannette:

    Hoi Leanne,

    Ik vind het knap wat jij allemaal in je eentje onderneemt. Petje af!
    Prachtige foto"s ook.
    We wensen je nog heel veel plezier de komende tijd en wachten vol
    spanning de volgende blog af.

    Groeten uit Haarle

  • 16 Maart 2015 - 16:59

    Tiny:

    Hoi Leanne,

    Dus je werk zit er op en nu rondtrekken dus.
    Je schreef dat ze je bij de bananen zullen gaan missen. Nou, ik kan me daar wel wat bij voorstellen zo'n enthousiaste meid als jij bent.

    t'Was weer mooi om je belevenissen te lezen. Geniet er van, het is je gegund!
    Ik zie uit naar je volgende verhaal.

    Groetjes Tiny

  • 17 Maart 2015 - 19:14

    Neeltje:

    Wat super gaaf! Geniet er nog van nichtje xxxx

  • 18 Maart 2015 - 04:31

    Herman En Frea Coes :

    weer genoten van je leuke verslag !! Leuk dat je opnieuw zo veel mooie dingen hebt gedaan en gezien !! Van de witsundays heb je waarschijnlijk ook genoten,heb je daar nog mooi gesnorkeld ? Groetjes

  • 20 Maart 2015 - 20:21

    Jennet:

    Wat een mooi verhaal heb je geschreven. Je hebt er een mooie tijd gehad .
    Nu rondtrekken .Geniet van alles wat je ziet.Groetjes.

  • 22 Maart 2015 - 19:32

    Jannie Koetsier:

    Hoi Leanne

    Wat een mooi verhaal dat hebt geschreven.Wat vind ik het knap wat een onderneming wat een lef dat jij hebt. om dit allemaal te ondernemen.

    Groetjes
    uit holten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Townsville

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2015

Weer thuis

03 Juni 2015

Laatste dagen Sydney

29 Mei 2015

6 Day Rock Patrol Tour

22 Mei 2015

Last but not least. Melbourne (3)

07 Mei 2015

Great Ocean Road
Leannne

Actief sinds 02 Aug. 2014
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 20298

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2014 - 04 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: