Last but not least. Melbourne (3) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leannne Bosch - WaarBenJij.nu Last but not least. Melbourne (3) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leannne Bosch - WaarBenJij.nu

Last but not least. Melbourne (3)

Door: Leanne Bosch

Blijf op de hoogte en volg Leannne

22 Mei 2015 | Australië, Melbourne

De laatste week in Melbourne had ik een feestje van 2 dove Australische vrienden van mij. Het was heel erg leuk, ik heb er Australische gebaren geleerd. Het was heel leuk om andere Australische doven te ontmoeten. Het scheelde dat hun taal Engels was. Zo kon ik liplezen en het gebaar erbij zien en zo kon ik het ook leren. Ik kon ook zelf de Australische gebaren gebruiken en als ik het Australische gebaar niet wist gebruikte ik Nederlands, Amerikaans of Internationale gebarentaal. Zo kwamen we er wel uit en konden we hele gesprekken hebben. Het was super leuk en heel gezellig.
Ik ben ook een keertje naar Williamstown geweest. Ik wilde naar het pink lake en ik dacht dat het in Williamstown was. Maar dat was niet zo dus ben ik naar het strand geweest. Het was die dag mooi weer. Het was niet warm genoeg om aan het strand te liggen maar wel warm genoeg om in een top rond te lopen als het hier 15 graden is is het hetzelfde als Nederland 25+ met zon. De zon is hier dus heel sterk.Na het strand ben ik naar het Pink lake gegaan. Het was heel erg roze en supergaaf om te zien. Erg interessant dat water zo roze kan zijn.
Kylie een dove vrienden van mij heeft mij een keer meegenomen naar Netball. Daar was een doventeam dat een wedstrijd moest spelen. Het is een combinatie van korfbal en basketbal. Ik snapte er niet zo heel veel van maar het was wel erg leuk om weer doven te ontmoeten.
Hier in Melbourne is ook de enige dovenschool van Australië. Een basisschool en middelbare school. Daar hebben ze mij ook een keertje rondgeleid. Erg leuk om het gebouw te zien en hoe de school is. Het is een oud gebouw en ook erg mooi. Er zaten eerst 300 leerlingen op maar nu nog maar 70.
Ik heb ook een middagje gevoetbald. Matthew vertelde dat hij een voetbalwedstrijd had. Toen heb ik verteld dat ik voetbal ook erg leuk vind. Dus heb ik daar gekeken. Het was zaalvoetbal en een team had een speler tekort dus vroegen ze mij of ik mee wilde doen. Dat wilde ik wel. Ikheb eerst gekeept en de laatste 5 minuten heb ik gevoetbald. En dat was ook het maximum want op het eind was ik helemaal munt. Mijn conditie is helemaal niks meer.

22 mei ben ik naar Adelaide gevlogen in de morgen. Daar heb ik in de avond met een Duits meisje naar het Eurovisie songfestival gekeken.

  • 29 Mei 2015 - 16:10

    Abraham Mengele:

    Hallo Leanne,

    Mooi reisverslag!!


    Ik heb werkelijk genoten van je mooie reisverslagen. Ik ga 16juni terug naar Australie.

    Veel plezier nog in Australie!!

    Groetjes,

    Abraham Mengele

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2015

Weer thuis

03 Juni 2015

Laatste dagen Sydney

29 Mei 2015

6 Day Rock Patrol Tour

22 Mei 2015

Last but not least. Melbourne (3)

07 Mei 2015

Great Ocean Road
Leannne

Actief sinds 02 Aug. 2014
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 20245

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2014 - 04 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: