Melbourne 2 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leannne Bosch - WaarBenJij.nu Melbourne 2 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leannne Bosch - WaarBenJij.nu

Melbourne 2

Door: Leanne Bosch

Blijf op de hoogte en volg Leannne

28 April 2015 | Australië, Melbourne

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets heb geschreven hier. Hebben jullie mooi wat te lezen allemaal.
Nadat ik naar het andere hostel ben gegaan, heb ik de stad een beetje verkend. Met de tram waar ik toen nog geen verstand van had. Een keer dacht ik de free city loop te doen maar dat was niet zo. Ik kwam toen uiteindelijk helemaal aan de andere kant van de stad. Gelukkig was de trambestuurder wel aardig en heeft zij mij uitgelegd hoe ik wel op de juiste plek kon komen.
Na een paar dagen is er ook een dove jongen uit Nederland gekomen. Dat was wel leuk want nu moest ik weer gebaren, dat had ik ook al bijna 9 maanden niet gedaan maar dat went zo weer. Wij zijn een keer naar sealife gegaan in de stad. Dat was erg mooi om te zien. Alle vissen in allerlei verschillende soorten en maten. Er waren haaien, roggen en een hele grote krokodil van 4-5 meter lang ongeveer.
Op de vrijdag die week hebben we met veel mensen van het hostel beneden in de bar gezeten. Die hoort ook bij het hostel. Daar waren verschillende bands die na elkaar speelden. Met hele harde muziek dus dat was wel leuk en gezellig.
Op zaterdag had Gomer (die dove jongen) een paar Australische doven ontmoet. Met hen hebben we in een bar gezeten en geklets in Nederlands, Australische, Amerikaanse en Internationale gebarentaal. Een heel mengelmoes maar we konden elkaar goed begrijpen. In de avond hadden zij een feestje waar wij toen ook heen zijn gegaan. Daar waren nog meer doven en ook veel horenden maar een groot deel daarvan kon ook Australische gebarentaal. Dat was erg leuk en gezellig. Zo heb ik al wel wat Australische gebaren geleerd.
Op koningsdag op zondag ben ik met Steph een Nederlands meisje van het hostel naar de King market geweest. Daar waren allemaal Nederlandse kraampjes met Nederlandse dingen. Wij hebben toen een kroket, frikandel en ik heb oliebol gehad. Het was niet precies hetzelfde maar wel erg lekker. Vooral de oliebollen. Die waren precies hetzelfde en heeeel erg lekker. Ik heb er ook speculaasbrokken en hagelvlokken gekocht :)
Die avond ben ik met Tara een Amerikaan die ASL kan naar de kerk geweest. De eerste keer voor mij in Australie en het was erg leuk. Het was heeel anders dan thuis maar hier ging de tijd sneller terwijl het langer duurde dan thuis. Na de kerkdienst zijn we naar een restaurant gegaan waar ook anderen van de kerk kwamen en daar hebben we nog even gekletst.
Dinsdag ben ik naar Brighton Beach gegaan met de trein. Het is een bekende strand want daar staan allemaal tuinhuisjes in verschillende kleuren. Dat was erg mooi om te zien. Het weer die dag was ook heel goed dus ik had mijn broek opgerold tot de knieen en liep in een hemd. Ik heb toen 5 km gelopen langs het strand en toen ben ik weer terug gegaan met de tram.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2015

Weer thuis

03 Juni 2015

Laatste dagen Sydney

29 Mei 2015

6 Day Rock Patrol Tour

22 Mei 2015

Last but not least. Melbourne (3)

07 Mei 2015

Great Ocean Road
Leannne

Actief sinds 02 Aug. 2014
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 20242

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2014 - 04 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: