Brisbane (1) + Lone Pine Koala Sanctuary - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Leannne Bosch - WaarBenJij.nu Brisbane (1) + Lone Pine Koala Sanctuary - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Leannne Bosch - WaarBenJij.nu

Brisbane (1) + Lone Pine Koala Sanctuary

Door: Leanne Bosch

Blijf op de hoogte en volg Leannne

08 April 2015 | Australië, Brisbane

Vrijdag ben ik dus in Brisbane gekomen. Van Noosa naar Brisbane was het maar 2 uur. In Brisbane ben ik opgehaald door een busje van het hostel wat ik nu wel had geboekt.
Zaterdag heb ik gewinkeld in de stad. Het is een hele grote stad met heel veel winkels. Ze hadden nu allemaal uitverkoop want hier is het nu herfst (!) Ik vind het nog steeds zomer...
Zondag wilde ik nog meer nachten boeken bij het hostel waar ik toen was. Maar dat was niet mogelijk dus heb ik een andere hostel geboekt. Daar ben ik toen maandag heen gegaan. De rest van de dag op zondag heb ik bij het zwembad gelegen dat bij het hostel hoort :) En heb ik een boek gelezen. Toen ik een boek aan het lezen was kwam er ook een kat (er wonen 2 katten in het hostel) Die had een muisje gevangen en daar was hij mee aan het spelen. De kat had de muis niet dood gemaakt maar hij liet het gewoon leven. De muis probeerde dan stiekem weg te lopen, maar de kat zag dat wel dus dan sprong hij er weer bovenop. Ging er overheen rollen enzo. Dat was wel een heel mooi en grappig gezicht. Wonder boven wonder heeft die muis het allemaal overleeft wat ik erg knap vind.
Maandag en Dinsdag heb ik ook een beetje door de stad gelopen en rondgekeken wat ik allemaal kon doen.
Woensdag ben ik toen naar Lone Pine Koala Sanctuary geweest. Een soort dierentuin met heeel veeel koala's en Kangaroes. De kangaroes zaten allemaal in een weide waar je ze kon aaien en kon voeren.
Er waren ook veel koala's en die kon je vasthouden. Een koala stinkt niet maar ruikt ook niet zo heel lekker. Het heeft een bijzondere geur. Het is ook wel een beetje zwaar en de nagels zijn heeel erg scherp. Je kon ze gewoon in mijn huid zien prikken en dat deed best zeer. Maar het was wel heel erg leuk :)
Er waren ook heel veel parkieten, die hadden allemaal verschillende kleuren. Er waren Wombats, vogels, Dingo's, Krokodillen, Tasmanian Devils, Platypus, Leguanen, Kikkers, Slangen, Emu's, Cassowaries,eenden, schapen, Roofvogels, honden, varken, geiten, kippen, cavia's.
In de middag was er een roofvogelshow, die vond ik niet zo heel bijzonder want die vogels vlogen gewoon. Het was wel mooi om ze van dichtbij te zien want dan kun je zien hoe groot ze zijn.
Er was ook een schapenshow, er was een mini parcours waar een hond de schapen doorheen dreef. Het was wel leuk om te zien want die hond kan heeeel hard rennen. Vond ik wel een leuk gezicht. Een andere hond die de schapen in een kooi dreef ging later ook op de schapen staan.
Later werd een schaap geschoren en daar kon je ook naar kijken.
Tegen het einde werden parkieten gevoerd, die leefden gewoon in het wild. In een seconde waren er heel veel parkieten ik denk wel 100 en aan het eind toen het voer op was waren ze ook weer zo weg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2015

Weer thuis

03 Juni 2015

Laatste dagen Sydney

29 Mei 2015

6 Day Rock Patrol Tour

22 Mei 2015

Last but not least. Melbourne (3)

07 Mei 2015

Great Ocean Road
Leannne

Actief sinds 02 Aug. 2014
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 20254

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2014 - 04 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: